Hall of Fame

Thor Hansen (2013)

Denne mannen trenger egentlig ingen presentasjon. Han har opplevd og gjort mer enn de fleste, og han har spilt mot de beste i verden i flere tiår. Få nyter like stor respekt blant sine motstandere, både i Norge og ute i verden. Han omtales ofte som Gudfaren av Norsk poker, og har en selvskreven plass i vår Hall of Fame.

Annette Obrestad (2013)

Denne personen har satt Norge på pokerkartet flere ganger. Med turneringsgevinster få kan matche både live og online er hun beviselig en av de beste i verden. Hun gikk fra et mystisk onlinefenomen til forsiden på alle pokermagasiner i verden når hun vant WSOP Europa bare 18 år gammel. Hun er Norges mestvinnende turneringsspiller, og den eneste som har vunnet Gullhånda to ganger.

Frode Fagerli (2013)

Før mange av oss i det hele tatt lærte å spille poker var denne mannen godt kjent i miljøet. Han har jobbet i årevis for at norske pokerspillere skal ha et godt miljø, og har sten for sten bygget opp det vi er med på i dag. Det han startet for tolv år siden er i dag en av verdens største pokerfestivaler, og et er ikke tilfeldig at han omtales som Mr. Poker i Norge.

Poker-NM_2014_dag8_HoF_01

(Foto: poker.no)

Jan Olav Sjåvik (2014)

Det startet med det første av fem WSOP-finalebord for 13 år siden, og de store resultatene har fortsatt å trille inn som perler på en snor i alle former for poker. Godt over 30 internasjonale finalebord og 7 seiere har det blitt siden den gang, og inkludert en Europamester-tittel i 2001 og en etterlengtet Norgesmestertittel i 2010 er det kun to nordmenn som har vunnet mer på turneringspoker enn denne mannen gjennom tidene.

Johnny Lodden (2014)

Denne mannen dominerte nettpokeren så kraftig at Phil Ivey truet med å komme til Europa kun for å sette han på plass. Han har også dominert livepokeren med mange imponerende resultater de siste ti årene. Han har flere finalebord fra NM i poker, men har faktisk bedre resultater fra det svenske mesterskapet, hvor han fikk sitt gjennombrudd som livespiller etter en andreplass tilbake i 2005. Siden den gang har han vært fast inventar på det nest siste bordet på de fleste EPT’er, og har nå også blitt fast inventar i Norsk Pokerforbunds Hall of Fame.

Torstein Iversen, her sammen med flere andre Hall of famere

Torstein Iversen (2015)

Han ble europamester allerede i 2003, verdensmester i nettpoker i 2008 og har siden den gang spilt seg frem til flere finalebord over hele verden. Han er en virkelig veteran i NM-sammenheng, og ble den første til å vinne tre NM-titler. Den første kom i H.O.R.S.E i 2008, før det ble ny tittel både i 2012 (H.O.R.S.E) og 2013 (Fixed Limit). Nå er han også medlem av Norsk Pokerforbunds Hall of Fame.

Andreas Høivold Foto: Poker.no

Andreas Høivold (2016)

Han fikk sitt internasjonale gjennombrudd for 10 år siden med et år hvor det meste stemte. Det startet med en seier i Tallin challenge cup, hvorpå han deretter fikk delta i Poker Million i England som ga en tredjeplass. Noen måneder etter vant han EPT Dortmund. Siden har han fulgt opp med både NM-tittel i HORSE og finalebord i en shootout-turnering i WSOP så sent som i fjor. Han er også første og eneste nordmann som har deltatt på det berømte TV-showet High Stakes Poker. Han ble innlemmet i Hall of Fame samme år som han ble beste spiller under NM i Dublin, 2016.

Henrik Tollefsen (2017)

?? ?? (2018)