Nyhetsbrev januar 2019

Gratis-NM

Nok en gang skal vi arrangere Gratis-NM i poker sammen med Frode Fagerli og Poker Events. Arrangementet blir avholdt på nytt sted i år, da det ikke var mulighet til å få til en avtale med Posthallen for 2019. Gratis-NM 2019 blir derfor avholdt på X Meeting Point på Skjetten utenfor Oslo 8 – 10 mars. Vi har ordnet spesialpris på overnatting, og man kan allerede nå bestille overnatting ved å benytte seg av denne lenken:

Hotell Gratis-NM

For å delta må man være medlem av forbundet, og vi håper selvsagt at våre medlemmer velger å fornye medlemskapet for 2019.

For at vi skal arrangere Gratis-NM, trengs det premier. Vi oppfordrer derfor bedrifter og andre som har mulighet, til å sponse arrangementet med premier. Eksempler på premier tidligere år er bladabonnementer, treningssykler, snacks, hudprodukter og pokerutstyr. Vi er åpne for så mangt, men ønsker i hovedsak premier til en totalverdi på tilsammen minst 2000 kroner pr sponsor. Ta kontakt med oss om du har noe å bidra med!

Les mer om Gratis-NM her:

Gratis-NM Ladies

Nytt av året er at det for første gang skal avholdes et Gratis-NM Ladies. Turneringens dag 1 blir på kvinnedagen, 8. mars, men det legges opp til at det vil være mulig for de som ønsker å spille Gratis-NM dag 1B lørdagen. Man må selvsagt være medlem i forbundet for delta.

Online-NM

Som en del av oppladningen til NM i Dublin skal det arrangeres Online-NM på nyåret. Online-NM arrangeres i de samme disiplinene som NM-turneringene i Dublin, og innkjøpet er på 88 euro i hver av turneringene, samt en freeroll som arrangeres samme helgen som Gratis-NM. Oversikten over de forskjellige turneringene ser du her:

onlineNM

Thor Hansens begravelse

Vår alles kjære poker-Gudfar, Thor Hansen, gikk bort 5. desember. Begravelsen fant sted 19. desember i Østre Aker Kirke, med påfølgende minnestund på Bjerke Travbane, som ble avsluttet med Thor Hansens minneløp. Seremonien i kirken var vakker, og det ble et verdig farvel for familie, venner og kjente som var tilstede. På minnestunden ble det delt mange historier fra Thors liv, som vekket gode minner og en god latter helt i Thors ånd. Thor Hansen har betydd enormt for norsk poker, og de fleste som har møtt han føler de nå har mistet en god venn. Thor vil alltid være savnet når vi samles for å spille poker, men han vil aldri bli glemt.

Hvil i fred, Thor Hansen.

Endring i Norsk Pokerforbunds styre

Tarjei Forus har valgt å trekke seg som styremedlem i forbundet. Første varamedlem, Tobias Leknes, tar dermed hans plass i styret, mens Tarjei Forus blir sittende som varamedlem frem til neste valg. Jeg vil takke Tarjei for innsatsen han har lagt ned som styremedlem, og jeg er glad for at han fortsatt blir med videre som vara. Samtidig ønsker jeg Tobias Leknes velkommen som styremedlem. Tobias har som vara allerede vært med på alle våre møter siden valget, og er godt kjent med vårt arbeid.

Forny medlemskap

I 2018 satte vi ny rekord i antall medlemmer, og rundet for første gang 2000 medlemmer i Norsk Pokerforbund! Jeg vil gjerne benytte anledningen til å takke alle våre medlemmer for støtten. Uten dere hadde det ikke vært noe forbund. Vi håper selvsagt dere vil være med oss videre som medlemmer, å fornye medlemskap koster 249,- og kan enkelt gjøres på Vipps til Norsk Pokerforbund (#12690) eller ved å sende sms med kodeord POKER til 2380.

Godt Nytt År!

Jeg håper dere har hatt en bra julefeiring og ønsker dere alle et godt nytt år. Jeg håper å se mange av dere rundt pokerbordene i 2019 under Gratis-NM, i Dublin og på Stokke!