Nyhetsbrev september 2018

Etter å ha fått Norgesmesterskapet litt på avstand, er det på tide å oppsummere. Det ble satt deltagerrekord i flere av turneringene, selv om antall deltagere i Main Event hadde en nedgang. Med tanke på at vi i år var på et nytt sted, og lengre unna Oslo, er dette tall man bør være godt fornøyd med. Totalinntrykket av NM for min del var veldig bra. Stedet var en klar oppgradering fra Gardermoen. Det var god kvalitet på rom og hytter, fint uteområde, og spillerlokalet var stort og hadde god luftkvalitet. Det var dessuten svært lite kø under registrering, som har vært et problem noen ganger tidligere. Det vil alltid være muligheter for forbedring for et såpass stort arrangement, men opplevelsen for meg som deltager var så god, at jeg med hånden på hjertet kan si at dere som ikke var der gikk glipp av noe stort!

Det ble selvsagt kåret mange nye norgesmestere, her får dere oversikt over vinnerne:

NL Holdem Deepstack: Leif Eddy Iversen
NL Holdem Highroller: Kent Jørgensen
NL Holdem Ladies: Linda Minh Phuong Nguyen
8-Game: Marius Høgtun
Pot Limit Omaha: Torstein Iversen
NL Holdem Turbo: Sven Åge Lysebø
Main Event: Robert Kaggerud

Gratulerer til alle som vant, og gratulerer også til alle andre som fikk pengepremier under NM. Resultatlistene ligger ute her:

Resultatlister

Pokersak til Høyesterett?

Norwegian Poker Team var en av klubbene som ble tatt i razzia i Oslo tidligere i år. De kjemper nå en kamp i rettsvesenet for å overbevise rettssystemet om at poker er et ferdighetsspill, og ikke et lotteri. I tingretten ble det delvis seier, da kjennelsen sa at turneringspoker er et ferdighetsspill. Deretter ble saken anket til lagmannsretten, men der ble dessverre kjennelsen omgjort. Nå forsøker de å få saken opp i Høyesterett.

En slik kamp koster selvsagt penger, og det er derfor opprettet en innsamlingsaksjon til dette formålet. Norsk Pokerforbund mener denne kampen er viktig, og støtter derfor opp om aksjonen. Dersom du ønsker å bidra kan du gjøre det her:

NPTs aksjon på bidra.no

Nye medlemmer

Det var mange som meldte seg inn i forbundet både under og i etterkant av NM, og jeg vil gjerne ønske alle nye medlemmer velkommen. Takk til både gamle og nye medlemmer for at dere er med og støtter kampen for lovlig poker i Norge! Nå har medlemstallet for første gang passert 2000, og da blir naturlig nok 3000 neste mål.

Oppfordre gjerne pokerinteresserte venner og kjente til å melde seg inn. Jo flere vi er, jo sterkere er vi som forbund!

Jeg ønsker herved alle gamle og nye medlemmer en riktig god høst, og håper dere får anledning til å ta dere en flopp i ny og ne i tiden som kommer!