Nyhetsbrev august 2018

Det er kun en snau uke igjen til NM for første gang skal arrangeres på Stokke. Med hele 12 ulike turneringer å velge mellom, og i tillegg mulighet til å spille ettbordsturneringer, er valgmulighetene større enn noen sinne. Oversikt over turneringene og forhåndsregistrering finner du på norgesmesterskapet sine hjemmesider.

I tillegg til pokeren er det også mye annet som skjer i løpet av uka, blant annet golfturnering, sportsbar med konferansier Ronny Johnsen, NM-Party med mer. Oversikten over disse aktivitetene finner du her:

Dersom du har spørsmål om NM så still det direkte til arrangøren på info@norgesmesterskapetipoker.no eller www.facebook.com/norgesmesterskapetipoker

Her er det ikke noe å tenke på. Dette blir en magisk uke! Vi gleder oss, og håper å se så mange som mulig av våre medlemmer på Stokke.

Norsk Pokerforbund i NM-uka

Tradisjonen tro skal Norsk Pokerforbund ha stand under NM. I tillegg til salg av våre hettegensere, har vi i år trykket opp en T-skjorte i begrenset opplag. Overskudd av alt salg går selvsagt til forbundskassa. Kom innom oss for å hilse på, melde deg inn eller sikre deg T-skjorte og genser. Standen vil være i nærheten av inngangen til spillerlokalet, se etter logoen vår for å finne oss. Åpningstider for stand vil bli annonsert i sosiale medier.

TSkjorte

Lørdag 1. september arrangerer vi et informasjonsmøte klokka 11:00-11:45 i Sportsbaren (bak registreringen). Her vil det bli informert om NPFs arbeid og mulighet for å stille spørsmål og komme med innspill. Møtet er åpent for alle, håper vi sees der!

Debatt under Arendalsuka

Forrige uke tok jeg turen til Arendalsuka for å delta i debatt om fremtidens spillpolitikk i Norge. Debatten tok utgangspunkt i en nyskrevet rapport, gjort av Menon Economics på oppdrag fra et knippe utenlandske spillselskaper. Les mer om rapporten her:

For Norsk Pokerforbund sin del ser vi flere fordeler med en lisens for spillselskaper. Det vil blant annet gjøre det mye enklere for oss å sette inn og ta ut penger til å spille nettpoker, samt gi oss økt forbrukersikkerhet. En lisensordning vil gi nye muligheter til å innføre ansvarlighetstiltak på tvers av spillselskapene, vi er derfor positive til at dette spørsmålet utredes ytterligere.

Vel så viktig som debatten i seg selv, var det å være tilstede under Arendalsuka, og knytte kontakter med politikere fra ulike partier. Blant annet fikk jeg snakket med Kulturministeren, samt flere medlemmer av Stortingets kulturkomite. Denne kontakten vil bli bygget videre på fremover.

NM Fantasy

Har du ikke muligheten til å delta under NM selv, men skal følge sendingene på TV? Eller vet du kanskje om noen supergode pokerspillere som skal delta, men som er totalt ukjente for alle andre? Nå kan du bruke kunnskapene dine om norske pokerspillere til å vinne en tur til Bahamas, og få masse spenning underveis i NM på kjøpet! Bli med og spill Poker-NM Fantasy, du finner alt du trenger å vite her:

Det var alt for denne gang. Håper vi sees rundt filten på Stokke!