Nyhetsbrev april 2018

NM i Dublin

I slutten av mars gikk det årlige Norgesmesterskapet i Dublin av stabelen. Som vanlig var dette et vellykket arrangement til glede for gamle og nye pokerspillere. Norsk Pokerforbund gratulerer årets vinnere:

Main Event: Stian Rasmussen
Fixed Limit: Tobias Leknes
Pot Limit Omaha: Kevin Larsen
8Game: Kenneth Aspestrand
Ladies: Camilla Rørholt
Seniors: Børre Ludvigsen
Heads Up: Robert Einar Kaggerud
Turbo: Lars Haraldsen
Årets Spiller: Robert Einar Kaggerud

Boblegaranti og Last Longer

Tradisjonen tro arrangerte Norsk Pokerforbund Boblegaranti og Last Longer for sine medlemmer under Main Event. Tommy Bjerke vant boblepremien, for å være den av medlemmene som kom nærmest pengene uten å vinne noe. Last Longer ble vunnet av Svein Thomas Nordbotten, som ble nummer 3 i Main Event.

Hall of Fame

Vi innlemmet også i år et nytt medlem i vår Hall of Fame. Denne gang var det Bjørn-Erik Glenne som stod for tur. Bjørn-Erik satte Norge på pokerkartet for alvor ved å slå selveste Phil Ivey heads up da han vant Norges første EPT-tittel i Barcelona 2006. Bjørn-Erik er også tidligere Norgesmester, og har i tillegg vært aktiv i arbeidet for norsk poker blant annet gjennom styreverv i Norsk Pokerforbund. Vi gratulerer med plassen i Hall of Fame, og gleder oss til nye sterke resultater fra Bjørn-Erik i årene som kommer!

Styret

Ørjan Skommo takket for seg som styremedlem i forbundet. Vi takker for den innsatsen han har gjort for norsk poker de to årene han har sittet. Nytt styremedlem av året er Odd-Einar Pedersem Svinøy, som sammen med Sigurd Eskeland, Hege Søgstad, Tarjei Forus og Pål Skønberg Løvik utgjør styret fram til neste årsmøte. Varamedlemmer for kommende styreperiode er Tobias Leknes og Karin Bruteig.

NM til Høsten

Det er ny arrangør av Norgesmesterskapet på Norsk Jord, og mesterskapet er flyttet til Stokke. Innkjøp til turneringene ble nylig åpnet. Les mer om det her:

Vi anbefaler å følge mesterskapet på Facebook og Twitter for oppdatert informasjon om arrangementet:

Debattinnlegg i Aftenposten

I mars skrev jeg et debattinnlegg om poker som kom på trykk i Aftenposten. Innlegget var et svar på en kommentar i avisen noen dager tidligere, skrevet av Halvor Hegtun. Du kan lese debattinnlegget her:

Veien mot Legalisering

Vi har avtalt møte med Statssekretæren i Kulturdepartementet i mai, der jeg vil legge frem våre forslag til hvordan poker kan og bør reguleres i Norge.
Jeg skal også til Hamar for å møte Norsk Tipping. Det blir spennende å høre om deres syn på poker, og om det finnes muligheter for samarbeid rundt dette.
Vi har hatt dialog med Norsk Rikstoto tidligere, og vil følge opp dette videre, etter at Morten Wold fra FrP foreslo en prøveordning med poker på travbanene da han var gjest i studio under NM i Dublin.
Vi holder alle dører åpne på veien mot vårt mål om legalisering av poker i Norge. Vi er klar over at det kan ta tid, og at en endring muligens må skje gradvis, men vi er definitivt på rett vei!